Jesteś w: > Start > Co nowego > Z życia WTZ Kluczbork

• Andrzejki
• Grudzień

Zabawa karnawałowa

W tym roku po raz pierwszy na naszych Warsztatach zorganizowaliśmy zabawę karnawałową. Odbyła sie ona w czwartek, 12 lutego, tuż po przerwie śniadaniowej.

Był to bal przebierańców przy wesołej muzyce, przerywany raz po raz wesołymi konkursami i zabawami. Wszyscy swietnie się bawiliśmy.

Walentynki

Ponieważ dopiero co odbyła się zabawa karnawałowa - Walentynki świętowaliśmy raczej spokojnie.

Oczywiście były kartki z życzeniami, a także słodkie upominki podczas śniadania.

Natomiast pracownia artystyczno-plastyczna zaakcentowała ten dzień specjalnie przygotowanym upominkiem-aniołkiem.

Tłusty Czwartek

Jak się okazuje, tegoroczny miesiąc luty obfitował w wesołe imprezy.

Tym razem (19 lutego) świętowaliśmy Tłusty Czwartek.

Tego dnia został zorganizowany konkurs karaoke - chętni śpiewali piosenki korzystając z tekstu i profesjonalnego podkładu muzycznego.

Zabawa była wyśmienita!

słodki poczęstunek
i drobne upominki.

Wycieczka do kina

25.III.2009 roku był dla nas uczestników dniem bardzo szczególnym, gdyż tego właśnie dnia odbyła się wycieczka do kina „KINOPLEX” w Opolu na film pt. „Kochaj i tańcz”.

Film był o tematyce tanecznej, a wycieczka odbyła się z okazji Pierwszego Dnia Wiosny.

Seans filmowy był zaplanowany na godzinę 12 więc my wyjechaliśmy z Warsztatów około godz. 10.30.

Po dojechaniu na miejsce weszliśmy do budynku, po czym chwile później poszliśmy na film.

Po dwugodzinnym oglądaniu wyszliśmy na zewnątrz budynku i tam zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia na uwiecznienie tego dnia.

Następnie pojechaliśmy do restauracji „Piramida” na ciepły posiłek.

Po 15.00 zaczęliśmy się pakować do autobusu i zostaliśmy rozwiezieni do naszych domów.

Dzień skupienia w Głuchołazach

We wtorek 7 kwietnia był wyjazd do Głuchołaz na rekolekcje Wielkopostne.

Na początku zostaliśmy przywitani przez gospodarza ośrodka - ks. Gintera i prowadzącego rekolekcje - ks. Jarka. Po chwili uczestnicy z Nysy przedstawili inscenizację o tematyce wielkanocnej.

Po przedstawieniu była konferencja, potem można było skorzystać ze spowiedzi, a o godzinie 12:00 odbyła się msza święta. Po jej zakończeniu wszyscy zostali zaproszeni na ciepły posiłek. Następnie chętni wyruszyli na drogę krzyżową.

W drodze powrotnej do Kluczborka zatrzymaliśmy się i zjedliśmy po lodzie.

Wszyscy wróciliśmy zadowoleni.

Autorem relacji jest uczestnik: Piotr K.

Śniadanie Wielkanocne

8 kwietnia 2009 r. był to dzień bardzo dla nas szczególny, ponieważ właśnie tego dnia świętowaliśmy naszą warsztatową Wielkanoc.

Uroczystość rozpoczeła się przedstawieniem opartym na motywach z książki pt.”Mały książę”.

Wymowa przedstawienia nawiązywała jednak do Zmartwychwstania Jezusa Chrystusa.

Po części oficjalnej zostaliśmy wszyscy zaproszeni na mały poczęstunek, zwany Śniadaniem Wielkanocnym.

Na stołach jak co roku zagościły takie potrawy jak: żurek, jajka w majonezie, a także pyszne ciasta.

Tego dnia było bardzo radośnie i na pewno zapamiętamy ten dzień na bardzo długo.

Wycieczka do Krakowa i Łagiewnik

Dnia 16.06.2009r. Została zorganizowana wycieczka do Sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach.

Na miejsce dotarliśmy około godziny 11.00 i od razu rozpoczęliśmy zwiedzanie Sanktuarium.

Byliśmy między innymi na wieży widokowej, skąd podziwialiśmy piękne krajobrazy.

Po zwiedzaniu udaliśmy się do Domu Pielgrzyma na obiad.

Posiłek był pyszny i obfity, a po nim wsiedliśmy do autokaru i udaliśmy się do centrum Krakowa.

Zwiedziliśmy:
Sukiennice Krakowskie, Rynek,
Bramę Floriańską oraz karmiliśmy
gołębie na Krakowskim Rynku.

Następnie zrobiliśmy sobie małą przerwę na lody. Po uzupełnieniu energii ruszyliśmy na Wawel...

...i odwiedzieliśmy Smoka Wawelskiego.

Wreszcie, po całym dniu zwiedzania, udaliśmy się do autokaru, aby wrócić do domu.

W Kluczborku byliśmy o 22.00.

Ten dzień zostanie w naszej pamięci na długo!

Wizyta na Górze św. Anny

W czwartek, 18 czerwca 2009 r. odbyła się okolicznościowa wycieczka delegacji WTZ do Sanktuarium na Górze Świętej Anny, z okazji pielgrzymki chorych.

O godz. 8:30 wyjechaliśmy z Kluczborka i po około 1,5 godziny jazdy przybyliśmy na miejsce.

Tam uczestniczyliśmy we Mszy Świętej, którą odprawił Ks. Infułat Edmund Podzielny, nasz przyjaciel i były dyrektor. Po Mszy Świętej zwiedziliśmy Sanktuarium i porobiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Potem zostaliśmy zaproszeni na poczęstunek i spotkanie z Ks. Podzielnym, w czasie którego rozmawialiśmy między innymi o tym, co nowego dzieje się na WTZ w Kluczborku.

Po poczęstunku wręczyliśmy Ks. Infułatowi pamiątkowy obrazek z twarzą Pana Jezusa.

Na zakończenie spotkania zrobiliśmy wspólne zdjęcie i wyruszyliśmy w drogę powrotną do Kluczborka.

Był to dzień piękny, radosny i szczęśliwy. Ta wycieczka zapadła nam głęboko do serca i mamy nadzieję, że kiedyś znów się tam udamy.

Sierpień

Czas ten przeznaczyliśmy na wdrożenie się do rytmu pracy po okresie letniego wypoczynku.

Część miesiąca zajęło nam sprzątanie pomieszczeń po remoncie przeprowadzonym podczas wakacji.

Wycieczka do Zoo

Korzystając z pięknej wrześniowej pogody zorganizowaliśmy wycieczkę do Ogrodu Zoologicznego w Opolu.

W drodze powrotnej wstąpiliśmy też na poczęstunek do restauracji McDonald’s

Pielgrzymka do Trzebnicy

W październiku delegacja WTZ uczestniczyła w pielgrzymce do Sanktuarium św. Jadwigi Śląskiej w Trzebnicy.

Zawody w Krapkowicach

W tym samym miesiącu (październik) reprezentacja WTZ brała udział w Regionalnych Zawodach Sportowych Osób Niepełnosprawnych w Krapkowicach.

Andrzejki

Z okazji Andrzejek zorganizowana została zabawa z wykorzystaniem interaktywnych gier wideo, oraz poczęstunek, którego główną atrakcję stanowiła pizza.

Grudzień

Grudzień to najpierw tradycyjne spotkanie ze św. Mikołajem...

...a następnie Warsztatowe obchody Bożego Narodzenia.

W tym roku wystawione zostało przedstawienie jasełkowe; nie zabrakło też opłatka oraz wspólnego posiłku, wraz z zaproszonymi gośćmi.