Jesteś w: > Start > Co nowego > Z życia WTZ Kluczbork

• Mikołajki
• Opłatek WTZ

Nowa pracownia

Na przełomie roku 2007 i 2008 rozpoczyna działalność nowoutworzona Pracownia Aktywności Zawodowej.

Jest to już szósta pracownia na naszych Warsztatach.
Do bliższego zapoznania z nią zapraszamy >tutaj<.

Tłusty czwartek

W tym roku 31 stycznia przypadł dzień, który jest nazywany Tłustym Czwartkiem.
Z tej okazji w trakcie przerwy śniadaniowej zostaliśmy poczęstowani pysznymi pączkami.

Gdy wszyscy zajadali się pączkami, to jeden z instruktorów robił nam zdjęcia dla upamiętnienia tego dnia.

Walentynki - wyjście do muzeum

Z okazji Walentynek, 14 lutego tuż po śnia- daniu zostało zorganizowane wyjście do Muzeum im. Jana Dzierżona, na wystawę zatytułowaną "Aborygeni".

Po przyjściu na miejsce zostaliśmy przywitani przez panią, która wprowadziła nas w życie, mieszkających w Australii, Aborygenów.

Mieliśmy okazję zobaczyć narzędzia, którymi się posługiwali i walczyli, jak również naszyjniki, które nosiły tamtejsze kobiety, a także stroje w jakich chodzili ubrani.

W trakcie oglądania wystawy mieliśmy również okazję usłyszeć muzykę jaką grają. Niestety we wnętrzu muzeum nie można robić zdjęć, wieć po obejrzeniu wystawy zebraliśmy się wszyscy przed wejściem i zrobiliśmy sobie grupowe zdjęcie.

Po tak zrobionym zdjęciu wróciliśmy na warsztaty.

Tam na jadalni na stołach czekały dla nas pyszne ciasta, jak również miłą niespodzianką było to, że każdy z uczestników dostał po ciastku w kształcie serca.

Do codziennych zajęć wróciliśmy z mniejszym zapałem, ale czasu nie było za dużo, więc chwilę później pojechaliśmy do swoich domów.

Rekolekcje Wielkopostne w Głuchołazach

18 marca 2008 roku odbył się wyjazd do Głuchołaz na rekolekcje Wielkopostne.

Wyjechaliśmy dwoma busami prosto z Warsztatów, tuż po godzinie 8.30.
W trakcie drogi mogliśmy podziwiać piękne widoki.

Po dojechaniu na miejsce zostaliśmy przywitani przez ks. Gintera Żmudę i zaproszeni do sali, w której miały miejsce rozpoczynające się rekolekcje.

Pierwszym punktem spotkania była konferencja na temat Drogi Krzyżowej, którą wygłosił nam ks. Ginter.

Kolejnym punktem rekolekcji było przedstawienie o tematyce religijnej, przygotowane przez uczestników Warsztatów Terapii Zajęciowej z Nysy.

Po przedstawieniu mieliśmy okazję przystąpienia do Sakramentu Pokuty, by po nim móc godnie uczestniczyć we Mszy Świętej i przystąpić do Komunii Świętej.

Po mszy nastąpił mały poczęstunek, a po nim była możliwość uczestniczenia w Drodze Krzyżowej w Lasku Bukowym, ale ponieważ czasu nie było zbyt wiele, więc chwilę później zaczęliśmy się wszyscy zbierać do wyjazdu.

Wielkanoc

19 marca 2008 r. odbyło się Śniadanie Wielkanocne Uczestników i Pracowników WTZ, wraz z zaproszonymi Gośćmi.

Na wstępie kierownik wygłosił parę słów i zaprosił wszystkich do wspólnego obejrzenia przedstawienia przygotowanego przez naszych kolegów i koleżanki.

Przedstawienie opowiadało o wartości Tajemnic Wielkanocnych i o płynącej z nich nadziei. Po jego zakończeniu nastąpiły głośne brawa.

Następnie przeszliśmy do jadalni, gdyż tam już na stołach przygotowane było dla nas śniadanie Wielkanocne.

Tuż przed przystąpieniem do wspólnego posiłku Ks. Henryk Kontny - nasz Dyrektor - poprowadził modlitwę po czym rozpoczęliśmy nasze ucztowanie.

Na stołach, tak jak co roku, pojawiły się takie potrawy jak: żur z białą kiełbasą i jajkiem, jajka z majonezem i sałatki - oczywiście z jajkiem, a także różne ciasta.

Uroczystość powoli dobiegała ku końcowi, bo jak wiadomo wszystko co dobre szybko się kończy. Tak też się stało, więc po chwili wróciliśmy do codziennych zajęć.

My wszyscy na pewno zapamiętamy ten dzień jako dzień szczególny i na długo będzie zapamiętany przez nas w naszych sercach.

Wycieczka na Jasną Górę

Z okazji Dnia Wiosny, Warsztaty Terapii Zajęciowej zorganizowały wyjazd do Częstochowy, który odbył się w dniu 09.04.2008.

Rano przyjechaliśmy normalnie na zajęcia, ale o 8.30 podjechał pod WTZ mikrobus i wyruszyliśmy w trasę, a czas nam szybko minął. Gdy zajechaliśmy na miejsce wówczas kierowca oznajmił że to już parking pod Jasną Górą - uradowani wysiedliśmy i udaliśmy się do Sanktuarium.

Siostra Urszula, nasza przewodniczka, oprowadziła nas po Muzeum 600-lecia. Zwiedziliśmy także Salę Rycerską, Skarbiec, Arsenał i Kaplicę Matki Bożej. Podczas zwiedzania, tam gdzie to dozwolone, robiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

W kaplicy przed obrazem Najświętszej Marii Panny modliliśmy się w ciszy i skupieniu, a po wyjściu zrobiliśmy zdjęcie grupowe.

Wtedy kierownik oznajmił, że teraz idziemy na obiad do Domu Pielgrzyma, a po obiedzie był jeszcze czas na lody.

Dzień minął nam bardzo szybko i pełni radości oraz refleksji wracaliśmy do swoich domów.

Autorem relacji jest uczestnik: Krzysztof W.

Piknik w Starym Oleśnie

Dzień 3 czerwca 2008 r. był dla nas bardzo wesoły i szczególny, ponieważ z okazji Dnia Dziecka terapeuci zorganizowali dla nas wycieczkę do ośrodka wypoczynkowego "Anpol" w Starym Oleśnie.

Wyjazd odbył się prosto z Warsztatów, tuż przed 10.00.

Po dojechaniu na miejsce zostało rozpalone ognisko, przy którym każdy z nas mógł usmażyć sobie smaczną kaszankę lub też kiełbasę.

W czasie gdy niektórzy jeszcze się zajadali, mogliśmy również pozwiedzać tamtejsze tereny, a że pogoda była bardzo słoneczna, mieliśmy okazję odpocząć od całego zgiełku zajęć.

Niestety czas płynął nieubłaganie, więc parę godzin później zostaliśmy rozwiezieni do naszych domów. Ten dzień pewno zapamiętany będzie przez nas na długo.

Piknik Stowarzyszeń

Dnia 15 czerwca 2008 r. braliśmy udział w Pikniku Stowarzyszeń, który odbywał się na parkingu koło Stawu Kościuszki.

Zaprezentowały się tam stowarzyszenia i organizacje pozarządowe z całego powiatu kluczborskiego. Przybyłe na piknik stowarzyszenia zaprezentowały swoje prace. Mogliśmy również obejrzeć pokazy karate, wspinaczkę wysokogórską, tańce towarzyskie, a także popisy śpiewu dzieci z Domu kultury.

Tak po wesołym dniu zaczęliśmy się pakować, i po paru minutach wyruszyliśmy do naszych domów.

Autorami relacji są uczestnicy: Anna W. i Krzysztof W.

10-lecie ŚDS Kluczbork

28 sierpnia 2008 delegacja WTZ brała udział w uroczystych obchodach Jubileuszu 10-lecia Środowiskowego Domu Samopomocy w Kluczborku.

Impreza odbywała się na parkingu obok hali sportowej OSiR-u, przy ul. Mickiewicza.

Z okazji święta życzymy Wszystkiego Najlepszego - także na następne wiele lat!

Grill na pożegnanie lata

Czwartego września przyjechaliśmy na zajęcia tak jak zawsze, na ósmą i poszliśmy wszyscy do swoich pracowni.

Po półtorej godziny sumiennej pracy dowiedzieliśmy się, że na przerwie śniadaniowej zostanie zorganizowany grill na świeżym powietrzu, przygotowany z okazji "Pożegnania lata".

Gdy wyszliśmy na podwórko to się okazało, że musimy jeszcze trochę poczekać aż kiełbaski i kaszanka się usmażą.

W trakcie gdy już zajadaliśmy się pyszną kiełbasą i kaszanką to jeden z instruktorów pstrykał nam znienacka zdjęcia dla uwiecznienia i zapamiętania tego dnia.

Wycieczka do Starego Olesna

18 września odbyła się wycieczka do Ośrodka turystyczno - wypoczynkowego "HORN", który mieści się w Starym Oleśnie.

Wyjechaliśmy prosto z warsztatów tuż po śniadaniu.

Po przyjechaniu na miejsce poszliśmy zobaczyć zwierzęta, takie jak: strusie, lamy i konie, które znajdowały się w mini ZOO. W trakcie zwiedzania robiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia.

Drugim etapem naszej wycieczki było oglądanie bajki pt. " Panda Kung Fu".

Po jej obejrzeniu dostaliśmy pyszny obiad, po czym chwilę później zaczęliśmy się zbierać i pełni wrażeń wyruszyliśmy do swoich domów.

Spacer po parku

Tegoroczna słoneczna jesień zachęciła nas do wspólnego spaceru po parku.

Był to nie tylko odpoczynek i relaks - w myśl przysłowia, które nakazuje łączyć "przyjemne z pożytecznym", uczestnicy zbierali ciekawe liście i szyszki, które potem znalazły wykorzystanie jako materiały do zajęć.

Można z nich wykonać np. ozdoby i stroiki świąteczne.

Jesienny grill integracyjny

Ponieważ dobra pogoda wciąz się utrzymywała, aby to wykorzystać, zorganizowaliśmy także jesienny grill integracyjny na świeżym powietrzu.

Jak przystało na porę roku - oprócz zwykłych "dań grillowych" były też pieczone ziemniaki, a także nowość - pieczarki z grilla!

Wycieczka do kopalni złota

Dnia 27.11.2008 odbyła się wycieczka do Kopalni złota w Złotym Stoku.

Przyszliśmy o normalnej porze na zajęcia, ale po chwili podjechał autobus, którym dotarliśmy do Złotego Stoku.
Gdy przyjechaliśmy na miejsce czekał już na nas przewodnik, który oprowadzał nas po całej kopalni.
Zobaczyliśmy m.in. wodospad kopalniany, a także jak się wybija monety i robi papier czerpany,
oraz jak żyli górnicy i z jakich sprzętów korzy- stali.

Mieliśmy również okazje przejechać się kolejką kopalnianą - wrażenie było niezłe!

Przewodnik pokazał nam też kamienie i minerały z różnych stron świata.

Zjedliśmy pyszny obiad i robiliśmy pamiątkowe zdjęcia.

Niestety, to co dobre szybko się kończy i nadszedł czas na powrót do domu. Zapakowaliśmy się więc i ruszyli w drogę powrotną.

Autorem relacji jest uczestnik: Krzysztof W.

Mikołajki

Jak co roku o tej porze na naszych Warsztatach odbyły się Mikołajki.

Zajęcia rozpoczęły się tak jak zawsze, jednak po przerwie śniadaniowej Pani Kierownik zaproponowała nam oglądanie filmów.

Nikt z uczestników nie sądził, że oprócz wyświetlanych filmów coś się jeszcze wydarzy, a tu nagle otwierają się drzwi i wchodzi prawdziwy Mikołaj, z białą brodą, w czerwonym ubraniu i z workiem prezentów!

Towarzyszyli mu Aniołek i Diabeł.

Mikołaj miał bardzo duże poczucie humoru, ale nie znaczy to, że było łatwo - na otrzymanie prezentu każdy musiał sobie zasłużyć piosenką, wierszykiem lub chociaż dowcipem.

Na pewno ten dzień zostanie w naszej pamięci na długo.

Opłatek WTZ

Spotkanie płatkowe WTZ odbyło się w tym roku 17 grudnia.

Był to dla nas jak co roku dzień wyjątkowy. Już od samego rana na Warsztatach trwały wielkie przygotowania do uroczystego świętowania tego właśnie dnia, jakim jest Boże Narodzenie.

Dlatego też przygotowaliśmy krótką inscenizację przybliżającą nam to święto.

Na wstępie Pani Kierownik wprowadziła wszystkich w temat i zaprosiła do obejrzenia naszego przedstawienia, po czym chwilę później rozpoczęliśmy nasze przedstawienie.

Inscenizacja składała się z krótkiej scenki oraz wierszy, a wszystko to było przeplatane kolędami.

Po skończonym występie Ksiądz Dyrektor podziękował miłym słowem, po czym wszyscy zaczęli bić brawa i nastąpiło dzielenie się opłatkiem.

Po chwili przeszliśmy do jadalni na mały poczęstunek. Ale wiadomo co dobre wszystko się kończy, tak i my po zjedzeniu wróciliśmy do swoich zajęć i poszliśmy do swoich pracowni.